GGNET - Pirmais internets īstiem geimeriem
Lietotājs:
Lietotāji on-line:
On-Line 46 lietotāji
Reģistrētie
:
 Spēļu serveru administrators / operators poplach
Nereģistrētie: 45

Gadījuma bilde
Dienas joks
Skaitītāji
Informācija
Aktuāli:
 Pirkt CS 1.6
 Pirkt CS:Source
 Pirkt CS:GO
 Lejupielādēt CS 1.6


IRC:
 #rush.lv @ irc.quakenet.org
Serveri:
cs2.rush.lv (CS 1.6 Pub)
css.rush.lv (CS:Source)
tf2.rush.lv:2000 (TF2)
go.rush.lv:2000 (GO classic)
go.rush.lv:2001 (GO armsrace)
go.rush.lv:2002 (GO demol.)
Ievietoja rush.lv @ 2013-01-09 19:07:04
Pēdējā laikā vairāki RUSH.lv spēlētāji ir jautājuši: kur pazuduši ikdienas Counter-Strike turnīri Latvijā. Izlēmām mazliet pastudēt, kas šobrīd notiek Latvijā un uzzināt kāda spēlētāja viedokli, kurš pārzina to nišu. 
 
Kāpēc CS turnīri ir palikuši ļoti maz? Patiesībā, varētu teikt, ka tā niša ir mirusi. Ja agrāk, vismaz Latvijā, turnīrus rīkoja gotgame, pracctime, cgc un vēl dažas CS sabiedrības, tad šobrīd ar to nodarbojas tikai skillz.lv. Iespējams, ka kļūdos, bet nevarēju atrast kaut vai vēl vienu sabiedrību, kas rīkotu ikdienā turnīrus. Manā skatījumā, turnīrus, regulārus klana mačus, iznīcināja vairākas lietas. 

Pirmā lieta - čīteri. Jā, jā, jā, tie paši! Es jau saprotu, ka CS ir kā sacensības, visi vēlas ieņemt pirmo vietu, būt uzvarētāji, IRC'ā krutos kanālos sēdēt ar opiem (@) un turnīros būt kā VIP personas. Čīti tak ir kā sportā dopings. Ja cilvēks lieto dopingu, viņam ir papildus enerģija, spēks un vēl viskautkas. Ieslēdzot čītus, spēlētājam ir wh, speedhack, aimbot, visādi sarkanzili lāzeršovi un vēl daudzas citas fīčas. Vienmēr gribējis uzdot jautājumu - kāpēc ir jāčīto? Savulaik, arī es kādu mēnesi aktīvi nospēlēju ar WH. Biju kā dievs. Visus šāvu nost, pašam prieks. Tas turpinājās līdz vienai dienai, kad iegāju bez čītiem un sapratu to, ka es labāk un gudrāk spēlēju bez tiem mēsliem. Kopš tā laika vairs neesmu izmantojis čītus un arī nevēlos to darīt. Mazliet aizgāju no tēmas. Tātad, čītošana ir viens no galveniem iemesliem, kādēļ visu turnīru organizēšana un CS kultūras attīstīšana Latvijā apstājās. Vai arī varbūt varētu sākt vainot to, ka pret čītiem un to lietotājiem īsti nevar cīnīties? Tehniskās lietās es neieslīgšu, jo īsti to visu virtuvi neesmu izpratis. 

Otrā lieta - spēlētāju attieksme. Cik atceros, aktīvi uzturoties ircā, forumos, tad parasti viens otru nolamāja un katrs cēla savu krāniņu pēc iespējas augstāk, lai gūtu vairāk respekta punktus. Priekš kam tas viss bija vajadzīgs? Bet protams, lai varētu izjaukt visu sistēmu, ko bija iesākuši 4Tus, URSA, dvm un tālo 2000. gadu puiši, kas sāka aktīvi veidot CS kultūru Latvijā. Pasērfojot caur dažiem forumiem, vēl aizvien ir redzams, ka visi viens otru noliek un paši maniakāli par to priecājas. Skumīgi arī tas, ka visa lielā Latvijas CS komūna, ir sadalījusies divās frontēs. Latvieši un krievvalodīgie. Reta komanda vai cilvēku grupa ir samiksējusies kopā. Piemērs, escalate (šī brīža Latvijas spēcīgāka CS komanda). Tā ir mākslīgi radīta barjera, kura vēl aizvien pastāv. Reizēm domāju, ka viņa kļūst augstāka un biezāka. Varbūt šaubos, ceru, ka šaubos. 

Trešā lieta - licenzētas spēles. Latvijā stīmu (Steam) varētu teikt, ka izmanto samērā nesen. Ja pasaulē stīms bija izplatīts un populārs, tad Latvijā tas aizkavējās ļoti ilgu laiku. Varētu vainot Latvijas valsts sistēmu, finanšu tirgu sabrukumu, mistiskās krīzes, Aināru Šleseru par zagšanu no valsts un vēl daudz ko citu, bet ne šāds ir zemteksts. Latvija pārāk ilgu laiku izmantoja non-steam spēles versijas pakalpojumus, līdz kaut ko pārveidot bija par vēlu. Arī tagad, kad turnīri jau sen varētu būt tikai stīmoti, tie vēl ir non-stīmā. Kad gotgame bija savā augstākajā punktā, tad tika piedāvāti stīmoti turnīri. Tikai, skumīgs fakts bija tas, ka pieteicās, labi ja četras komandas, turpretī, nonstīma turnīros spēlēja 32 komandas. Atšķirība jūtama, vai ne? Lieki piebilst, ka no tām 32 komandām, respektīvi no 160 spēlētājiem, vismaz 10-20 spēlēja ar čītiem. Te atkal varētu sākt visu kult no sākuma, atgriežoties pie pirmā punkta. Tātad, Latvijā stīms nav populārs. Iespējams, ka populārs kļūs, tikai jautājums - pēc cik ilga laika? 

Ko ar šo visu vēlējos pateikt? Pateikt to, ka nekad nav par vēlu visu atsākt. Man, personīgi, vienmēr ir paticis piedalīties turnīros un sajust to sacensību garu. Paticis arī rīkot turnīrus, lai citiem cilvēkiem būtu prieks par uzvarām un piedalīšanos. Visu cieņu skillz.lv vadībai, ka cenšas atlikušo CS komūnu turēt kopā un turpina veidot turnīrus. Izbrīnija arī fakts, ka interneta klubs Elik rīko turnīrus. Tas arī ir pozitīvi. Bet ko dara pārējie? Tikai muļķīgi turpina spēlēt savos nabadzīgos PUB serveros. Laiks uzņemties iniciatīvu. 

Vienmēr ar ironiju un sarkasmu, 
defs

P.S. Vienmēr esmu bijis RUSH.lv atbalstītājs un patriots. Agrāk organizēju, kā arī vadīju turnīrus šeit un netaisos to pārstāt darīt. Pašlaik ir atklāta dalībnieku reģistrācija RUSH.LV 2x2 turnīram.

Komentāri par šo rakstu:

shal3r, 08:43, Ceturtdiena, 2013. gada 10. Janvāris
Paldies, labs raksts!

satanas, 09:24, Ceturtdiena, 2013. gada 10. Janvāris
yes.!

hgz, 12:07, Ceturtdiena, 2013. gada 10. Janvāris
EAC turnīros arī spēlēja retais.

Ufa(Dallas), 13:07, Ceturtdiena, 2013. gada 10. Janvāris
Var piekrist. Bet vēl var minēt, kad ir notikusi arī paaudžu maiņa, piemēram, jaunie spēlētāji nemaz nezina kas vispār ir aizvēsturiskais IRC (pēc manām domām) kur vairumā tiek runāti CW un ziņots par turnīriem. Vēl viens faktors spēļu attīstība, tagad piemēram CW ir daudz vieglāk noorganizēt caur STEAM, piemēram CS:GO tev vajag tikai 5 draugus un jau pēc piecām minūtēm tu spēlē CW pret spēlētājiem piemēram no Vācijas, kur pati spēle tev atrod pretiniekus.

JET, 13:01, Sestdiena, 2013. gada 12. Janvāris
Jā, tiešam labs raksts, pat nožēloju ka netiku nevienā dva/wire/rush meetā savulaik :)) Tā turēt!

randomchuvaxxxx, 23:03, Svētdiena, 2013. gada 13. Janvāris
Tam, ka counter-strike ir miris nav nekāda sakara ar čītošanu, steamiem utt Arī pirms 5 gadiem, spēlētāji, kas izmantoja palīgprogrammas bija ļoti daudz, bet viņi uz normālo spēlētāju fona bija ļoti maz. Viena no lietām ir paaudžu maiņa. Agrāk bija baltgames.lv, koxx.lv, kas ziņoja par counter-strike norisēm ne tikai šeit, Latvijā, bet arī ārvalstīs. Diemžēl cilvēki izaug, atrod darbu, dzīvesbiedrus un pamet šo savu hobiju (gan koxx, gan baltgames vairs nepastāv), un nav neviena, kas uzņemtos iniciatīvu to visu turpināt.

Un neteiksim, ka counter-strike ir miris tikai Latvijā. Counter-strike ir zaudējis popularitāti visā pasaulē. Spēle slikta? Nebūt ne, bet cilvēki grib dažādību. Counter-strike spēlētāju sirdis pēdējo gadu laikā ir iekarojušas spēles kā tf2, League Of Legends, spēles, kurām ir acīm patīkamāka grafika, interesantāks gameplay aka visu laiku parādās kaut kas jauns (mapes, ieroči, skini utt atkarībā no spēles), savukārt cs`am nekā. Bijuši vairāki mēģinājumi izglābt cs`u - CS:S, CS:GO. Viss it kā būtu labi, grafika pievilcīga, mapes +/- tās pašas, vienīgā problēma pats spēles engine - šaušana, spēles fizika utt Fizika būtu tāda pati kā, piemēram, 1.6, spēlēt piekritēju būtu daudz.

Tātad viss, ko gribēju pateikt ir, ka nekas nav mūžīgs un cik tad var spēlēt vienu un to pašu. Tas, ka cs 1.6 paliek arvien nepopulārāks nav neviena vaina, ne čīteru, ne turnīru organizētāju utt Spēlei ir jau, ja nemaldos, 12 gadi. Spēle vienkārši mirst dabiskā nāvē :)

JET, 10:20, Pirmdiena, 2013. gada 14. Janvāris
Arī taisnība! tāpēc arī ieskāku - spēlejam TF2! Servers tak ir! Kā CS:GO tā arī TF2 ir cita fizika :D

Machete, 23:21, Pirmdiena, 2013. gada 14. Janvāris
Es ar plānoju vākties uz TF2. JET, kurā serverī spēlē?
Varbūt varam kādreiz saspēlēties.

aurum*, 23:54, Pirmdiena, 2013. gada 14. Janvāris
Iespējams, turnīru dēļ, varētu atsaukt atmiņā 1.6, tie bija visnotaļ interesanti laiki, kāpēc gan ne


Tavs komentārs:

Komentarus var pievienot tikai registreti lietotaji